خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران معرفی شد .

به وبلاگ خبرگزاری شوش نیوز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
حوادث جاده ای
شوش پایتخت تمدن ایران زمین
شهر الوان
شهر شاوور
شهر حر رياحي
شهر صالح مشتط
شهر هفت تپه
شهر بهرام
فرهنگ عمومی
فرهنگ و هنر
فرهنگ و ادب
اجتماعي
حوادث غیرمترقبه
حوادث و کشف جرائم
علمي و فناوری
سياست داخلی
سياست خارجی
حوزه و دانشگاه
دين و مذهب
فلسفه و منطق
اقتصاد و صنعت
اقتصاد و کشاورزی
هدفمند سازی یارانه ها
عكس خبری
تاریخ و باستان شناسی
صنایع دستی
گردشگري
آموزش هنرهای نمایشی
آموزش روزنامه نگاری
آموزش عکاسی
آموزش موسیقی
دفاع مقدس و خاطرات
وصیت نامه شهدا’
دانيال شناسی
دعبل شناسی
احاديث و ادعیه
توصیه های امام خمینی(ره)
فرامین مقام معظم رهبری
ورزش شوش
بهداشت و سلامت
شهرستان شوشتر
شهرستان اندیمشک
شهرستان دزفول
شهرستان گتوند
شهرستان مسجدسلیمان
سرمقاله
سخن روز
اضافات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1062
بازدید ماه : 1619
بازدید کل : 20436
تعداد مطالب : 398
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران معرفی شد .

 خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران معرفی شد والیبال

گزارش از : مجتبي ذكي‌زاده

به گزارش شوش نیوز ؛ دست اندرکاران فدراسیون  واليبال جمهوری اسلامی ایران ، بدون اطلاع خبرنگاران و به صورت چراغ خاموش  تلاش خویش را براي شناسایی و انتخاب سرمربي انجام دادند و به جرأت می توان گفت این مربی  بهترین  انتخاب در رشته  ی والیبال ایران به شمار می آید .

 به نقل از خبرگزاری فارس نیوز ؛  سرانجام خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال ايران شد. داورزني در يك ماه گذشته خوليو ولاسكوي آرژانتيني و سيلوانو پرندي ايتاليايي را به پاي ميز مذاكره كشانده بود و در نهايت نيز بدون هيچ هياهو و جنجالي موفق شد پرافتخارترين مربي واليبال جهان را به عنوان سرمربي تيم ملي ايران به كار گيرد، با اين حال در تمام اين ايام و حتي پيش از آن شاهد هياهوي رسانه‌اي بسيار زيادي در انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي برخي رشته‌هاي پرطرفدار ورزشي كشور بوده‌ايم كه البته اين ماجرا همچنان ادامه داد.
همين عوامل باعث مي‌شود تا زماني كه رشته‌‌هايي مانند واليبال، بسكتبال، هندبال، تيراندازي و ... از كمبود بودجه مي‌گويند و علت اين مشكلات را توجه بيش از حد به برخي رشته‌هاي پرطرفدار مي‌دانند حق را به آنها بدهيم، چون شاهديم اين رشته‌ها با وجود كم‌توجهي و مشكلاتي كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند، عملكرد بسيار خوبي دارند و در مقابل، رشته‌هاي پرطرفدار و پرحاشيه نه تنها سودي براي ورزش ايران ندارند، بلكه برخي مواقع موجب صرف هزينه‌هاي بيهوده از بيت‌المال هم مي‌شوند.
فدراسيون واليبال توانست پس از مذاكره با مربيان درجه اول جهان، سرانجام يكي از بهترين‌ها را برگزيند. قرارداد با ولاسكو را كه مي‌توان يكي از معتبرترين و موفق‌ترين قرارداد‌هاي بين‌المللي ورزش ايران ناميد، برگ زريني در كارنامه فدراسيون واليبال است، چرا كه اين فدراسيون با مديريت صحيح، مذاكرات فشرده و پرهيز از هرگونه هياهوي رسانه‌اي موفق شد از تكرار اشتباهات گذشته ديگر رشته‌ها در چنين شرايطي جلوگيري كند و با غلبه بر حرف و حديث‌ها با گزينه مدنظر خود به توافق برسد.

* تالار افتخارات؛ كارنامه موفق ولاسكو در ايتاليا
خوليو در سال 1952 در كشور آرژانتين و در شهر لاپلاتا متولد شد و از سن 15 سالگي واليبال را در تيم دانشگاه اين شهر آغاز كرد. ولاسكو به همراه اين تيم در سال‌هاي 69 و 70 قهرمان جوانان آرژانتين شد و در همين سال بود كه به عنوان بهترين بازيكن مسابقات در كشور آرژانتين مطرح شد. ولاسكو همزمان با دوران بازي به عنوان سرمربي در تيم سوم دانشگاه نيز فعاليت داشت و از همان ابتدا علاقه خود را به مربيگري نشان داد، اما دوران حرفه‌اي مربيگري خوليو با دستياري سرمربي آرژانتين در سال 1981 آغاز و تا سال 1983 ادامه داشت تا اينكه با دعوت ايتاليايي‌ها راهي اين كشور شد و در باشگاه تره‌والي به عنوان سرمربي مشغول كار شد و تا سال 85 در اين باشگاه فعاليت داشت.
از اين سال به بعد برگي جديد از موفقيت‌ها و افتخارات ولاسكو ورق خورد و وي در اين سال به عنوان سرمربي باشگاه مودنا معرفي شد و در 4 سال حضورش در اين باشگاه چهار عنوان قهرماني را براي اين باشگاه به ارمغان آورد.
كسب چنين نتايج درخشاني باعث شد تا مسئولين وقت فدراسيون واليبال ايتاليا دست به كار شوند و ولاسكو را به سمت سرمربيگري تيم ملي كشور خود منصوب كنند. ولاسكو در همان سال خيلي زود پاسخ اعتماد آنها را داد و به همراه تيم ملي ايتاليا در مسابقات قهرماني اروپا مدال طلا را كسب كرد. در همين سال بود كه ولاسكو و لاجوردي‌پوشان ايتاليا توانستند مقام نايب قهرماني جهان را هم به دست بياورند.
موفقيت‌هاي اين مربي و شاگردانش تمامي نداشت و 2 مقام قهرماني اروپا در سال‌هاي 93 و 95 به تالار افتخارات اين مرد آرژانتيني افزوده شد. ايتاليا در همين سال‌ها تبديل به يكي از قدرت‌هاي بلا‌منازع واليبال دنيا شده بود به طوري كه بين سال‌هاي 90 تا 94، 4 دوره نيز قهرمان ليگ جهاني شدند.
آخرين حضور ولاسكو به عنوان سرمربي ايتاليا به سال 96 باز مي‌گردد؛ در آن سال پس از شكست برابر هلند در فينال المپيك 1996 آتلانتا با تيم ايتاليا مدال نقره آن بازي‌ها را كسب كرد و پس از آن از اين تيم كنار رفت و هدايت تيم زنان ايتاليا را به عهده گرفت و در اين مدت تنها به يك طلاي بازي‌هاي مديترانه با اين تيم دست پيدا كرد.
در سال 2001 هدايت تيم جمهوري چك به وي پيشنهاد شد، اما نتايج به دست آمده در آن سال براي آنها راضي كننده نبود و پس از بركناري از سمت سرمربيگري در همان سال بار ديگر راهي ايتاليا شد و در باشگاه كپي‌اسل شروع به كار كرد.
از سال 2004 تا 2006 به باشگاه مودنا بازگشت و از سال 2006 فعاليت خود را در باشگاه گابكا آغاز كرد. وي سرانجام 2 سال پيش به عنوان سرمربي تيم ملي اسپانيا انتخاب شد و در جام جهاني سال 2010 در ايتاليا به همراه اين تيم مقام دوازدهم را كسب كرد.
اسپانيا در سال 2010 در گروه بسيار دشواري به همراه برزيل و كوبا قرار داشت كه در رويارويي با هر دو تيم ناكام ماند. از نكات جالب جام جهاني ايتاليا مي‌توان به رويارويي اسپانيا و بلغارستان در مرحله سوم اشاره كرد كه پرندي ديگر گزينه سرمربيگري ايران به همراه تيم بلغارستان در برابر ولاسكو صف آرايي كرد و موفق شد اسپانيا را شكست دهد.

* عملكرد ناموفق ولاسكو در تيم‌هاي بي ستاره
در سالي كه ولاسكو هدايت بانوان ايتاليا را برعهده داشت تنها يك مدال طلا در بازي‌هاي مديترانه كسب كرد و در كشور جمهوري چك هم پس ار نتايج ضعيف از كار بركنار شد.
هرچند كه نمي‌توان با اين صحبت‌ها كارنامه موفق وي را زير سوال برد، اما برخي‌ها بر اين باورند كه ولاسكو نمي‌تواند در تيم‌هايي كه ستاره ندارند و به نوعي امكانات براي آنها فراهم نيست عملكرد موفقي داشته باشد.
همچنين در اين بين برخي مربيان مانند حسين معدني هم معتقدند كه پرندي گزينه بهتري بود. پيش از انتخاب سرمربي و زماني‌كه از معدني پرسيده شد كه ولاسكو و پرندي گزينه‌هاي جدي مدنظر فدراسيون هستند؛ كدام يك مناسب‌تر است گفت: هر 2 گزينه نامدار هستند كه در اين بين ولاسكو مربي باسابقه و خوبي است، اما من معتقدم كه دانش پرندي در حال حاضر به‌روزتر از ولاسكو است و گزينه خوبي براي تيم ملي محسوب مي‌شود. البته اين نظري است كه چندتن ديگر از كارشناسان و مربيان واليبال ايران به آن اذعان دارند.

* حضور تمام وقت و نظارت بر واليبال ايران
سرمربي سابق تيم ملي ايتاليا كه با حضور خود در ايتاليا تيم ملي اين كشور را به رسيدن به سطح اول واليبال دنيا محكوم كرد، در توافق انجام شده با فدراسيون ايران، به صورت تمام وقت در ايران حضور خواهد داشت. علاوه بر اين نظارتي هم بر رده‌هاي مختلف سني خواهد داشت و اين يكي از بند‌هاي جدي قرارداد ولاسكو با مسئولان فدراسيون است.
حال كه خوليوي آرژانتيني قرار است وارد ايران شود بهتر است به نكاتي اساسي گوشزد كنيم، هرچند كه مسئولان فدراسيون اشتباهات گذشته خود را تكرار نكرده‌اند و با ولاسكو به صورت تمام وقت قرار داد امضا كرده‌اند و نظارت بر تيم‌ها و رده‌هاي پايه را هم در بندهاي قرارداد وي گنجانده‌اند، اما برخي مسائل مانند استفاده از مربيان ايراني در كادر فني و برگزاري كلاس‌هاي مربيگري توسط وي و ... از ديگر نكاتي است كه مسئولان بايد به آن توجه داشته باشند تا به نوعي از تمام پتانسيل پرافتخارترين مربي دنيا استفاده كنند، چرا كه سرمربي 58 ساله حال حاضر تيم ملي واليبال ايران را به جرات مي‌توان به عنوان پرافتخارترين مربي واليبال دنيا ناميد.

* مبلغي معقول براي پرافتخارترين مربي جهان
"مبلغ توافقي ولاسكو با فدراسيون بسيار خوب و معقول است. " اين جمله محمدرضا داورزني در گفت‌وگو با فارس است. جمله‌اي كه با يك حساب سرانگشتي مي‌توان به صحت آن پي‌برد.
شنيده مي شود مبلغ قرارداد ولاسكو براي مدت 17 ماه حدود 300هزار يورو است، درحالي كه در ليگ برتر سال‌جاري مربياني حضور دارند كه براي 6 ماه مبلغي حدود 150 ميليون تومان دريافت كرده‌اند، مربياني كه بازيكنان سرشناسي در اختيار دارند، اما نتايج آنها ثابت نبوده و با نوسان‌هاي زيادي همراه است.
در حالي كه برخي از كارشناسان هم برخلاف روند حرفه‌اي خواهان فاش شدن مبلغ كامل قرارداد ولاسكو با فدراسيون هستند، داورزني در اين باره مي‌گويد: در تمام دنيا مبلغ قرارداد بين مسئولان مي‌ماند و حرفه‌اي نيست كه آن را اعلام عمومي كنيم، اما اعتراف مي‌كنم كه مبلغ توافقي ولاسكو با فدراسيون بسيار خوب و معقول است.

* داورزني: با ولاسكو به آينده مثبت مي‌نگريم
رئيس فدراسيون واليبال در خصوص حضور خوليو ولاسكو در راس تيم ملي واليبال ايران به عنوان سرمربي گفت: حضور وي در ايران قطعي شده و تا پايان المپيك 2012 لندن با فدراسيون ايران قرارداد دارد. مهم‌ترين شرايط قرارداد او حضور تمام وقت در ايران است و نمي‌توان نام مربي پروازي را روي وي گذاشت. همچنين عدم عقد قرارداد با ساير تيم‌ها يكي ديگر از بند‌هاي قرارداد اين مربي آرژانتيني است.
رئيس فدراسيون در مورد اهداف واليبال ايران با ولاسكو گفت: جام ملت‌هاي آسيا، انتخابي المپيك، ليگ جهاني و مسابقات قهرماني جهان رقابت‌هايي هستند كه پيش‌رو داريم. عناويني كه در اين رقابت‌ها كسب خواهد شد در روند ادامه همكاري فدراسيون با ولاسكو تاثير دارد.
داورزني گفت: مي‌خواهيم قهرمان آسيا شويم، جواز حضور در جام‌جهاني را بگيريم و در انتخابي المپيك جواز حضور در بازي‌هاي 2012 لندن را به ارمغان بياوريم.
وي با اشاره به تجربيات موفق ولاسكو خاطرنشان ساخت: وي به لحاظ شخصيتي يكي از مربيان بسيار خوب دنيا است و كارنامه درخشاني دارد و يكي از مربياني است كه از نظر رواني مي‌تواند به تيم ايران كمك كند. اميدوارم با توجه به اينكه سال سختي در پيش داريم بتوانيم با حضور ولاسكو و طبق برنامه‌اي كه تنظيم كرده‌ايم پيش برويم.

* تاثير حضور مربيان مطرح جهان در روند رو به رشد واليبال ايران
خوليو ولاسكو با تمام نكات مثبت و منفي خود در سال آينده جهت بررسي و تماشاي مسابقات ليگ برتر در مرحله پلي آف بعد از تعطيلات نوروز 90 به ايران خواهد آمد و به مدت 2 سال با تيم ملي ايران همكاري خواهد داشت.
حضور مربيان سرشناسي كه علم روز مربيگري دنيا را داشته و سابقه مربيگري در كشورهاي مختلف را دارند بدون شك تاثير مثبتي در روند رو به رشد واليبال ايران دارد. واليبال ايران در جام‌جهاني 2010 توانست گوشه‌اي از توانايي‌هاي خود را به رخ كشورهاي جهان بكشاند تا بزرگان مربيگري دنيا براي فعاليت در كشور پهناور ايران ابراز علاقه كنند.
 


نظرات شما عزیزان:

جواد
ساعت12:58---20 بهمن 1390
سلام آقای کرم الهی خسته نباشید اگر دوست داشتید می تونید از خبر های وب من استفاده کنید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در دو شنبه 15 فروردين 1390برچسب:""خولیو ولاسکو ""به عنوان سرمربی"" تیم ملی والیبال ایران"" معرفی شد "", در ساعت 15:8 | |

درباره وبلاگ

به سایت شوش نیوز خوش آمدید
آرشيو
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
اسفند 1385
فروردين 1385
بهمن 1384
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
عباس کرم الهی
لينكستان
خبرگزاری افق شوش
عاشورائیان
سینما فارس
هواشناسي شوش
وب سايت دكتر علي شريعتي
پايگاه خبري لرنا
دسته ورزشی بهمن شهرستان شوش
خوزنیوز
گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش
ایمیل فارسی
سایت جهانی العالم
استانداری خوزستان
سایت استاد شهید مرتضی مطهری
وب سایت دکتر محمدباقر قالیباف
سایت شخصی استاد محمدرضا شجریان
سایت شخصی دکتر محمد اصفهانی
تک سرا بزرگترین فروشگاه مجازی در ایران
پايگاه انتيرنتيي داريوش پارسا
طراحی و تولید نرم افزارهای کامپیوتر و وب سایت های مدارس و شرکت ها
خبرگزاری شوش فردا
سامانه قرض الحسنه ازدواج
جویندگان کار
وبلاگ شخصي حسن هژبري
آموزش کسب درآمد و جدیدترین برنامه ها
سلامت نیوز
سایت رسمی سیدجاسم ساعدی
پایگاه اینترنتی داریوش پارسا
دژپل
وبلاگ مشاور جوان فرماندارشوش
خبرگزاری شوش نو
سایت نماز
وب سایت بنیادشهید شوش
مرکزخدمات حوزه های علمیه
شهداي سرزمين پاك ايران
خبرگزاری شبستان
خبرگزاری قرآن
خبرگزاری قرآن ایران
روزنامه نگار مستقل شوش
پایگاه گروه نمایش اندیشه شوش
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شوش نیوز و آدرس shushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

خط مشی خبرگزاری شوش نیوز
مدیران خبرگزاری شوش نیوز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , shushnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com